vineri, 19 iunie 2009

Ulcioare si Puteri










Nu stiu de unde sa incep caci vasnic ganduri

Zboara, in lumi, departe de aici

De trupul carne, cu plasele mici

Ce stie-acum sa puna vieti si vise-n randuri.


Din timpuri vechi,orbite, cu pleoapa adormita,

Ne-am tot catat , noi, frati pribegi

In chipuri de mireni sau printre regi

Am spart ulcioare si puteri in clipa daruita.


Pasii de viata ce i-am prins plecat-au de departe

Chiar prin Sumer si-n Indii-am poposit

Prin China si Tibet,Ronini ne-am intalnit

Dar ne-a pierdut Samsara in visele desarte.


Prieten drag, tu din launtru spune-afara!

Ti-aduci aminte de-un mos brahman

Cand Gangele te-a traverast si peste-un an

Te revazu din timpuri vechi intaia oara?


Mi-ai fost un frate de pustiu in jungla-ntunecata,

Faceam metanii, rugi si posturi

Catam in lume alte rosturi

In asta lume fara timp de noi impresurata.


Priveam si apele din larg cu drag din cale-afara

Iar muntele Kamet ce-n taina il priveam

Soptea din vieti de-al nostru neam

Facand ca printre fulgi de nea… si maya sa dispara.


Murim din nou inspre luminile din zare

Ne nastem iarasi din porunci

Necunoscuti si-n mama prunci

Tu un roman recunoscut, eu scriitor pe mare.


Dar un razboi din Grecii spre Roma croseteaza

Tu pleci cu spada ta pe cal

Corabiile din Creta se unduie pe val

In spate, mii familii. Ce plang si ce ofteaza !



Dedicata bunului meu prieten si frate...


Radu Bedoni

3 comentarii:

  1. Cand calul relaxat de atata drum parcurs de unul singur, a nechezat maiastru si-a gandit: nu-i asta telul meu sa-mi port singur de grija...si atunci, ca prin miracol doi calareti in mantie alba au impartit aceeasi sa...Ei nu s-au mai oprit de atunci. Iar drumul lor se intretaie cu vejnicia!

    RăspundețiȘtergere
  2. Calatori prin timp
    am fost de-atitea ori,
    incat ne-am obisnuit cu ideea.

    Mai intalnim citeodata
    prieteni de demult,
    la un pahar de vorba.
    Merita bucuria regasirii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Va invit sa va alaturati Retelei Artistice!
    Am creat aceasta retea pentru a putea promova valorile artistice din tara si de peste granite.
    Adresa este : http://sultana-art.ning.com/
    Multumesc! Maia Martin

    RăspundețiȘtergere