miercuri, 10 iunie 2009

Complementaritate


Sub cer

Fiecare pretinde ca stie cat de frumos este Frumosul

Si iata ca apare Uratul

Sub cer

Fiecare pretinde ca stie cat de bun este Bunul

Si iata ca apare Raul

Dar in realitate

A avea si a nu avea se nasc unul dintr- altul

Ceea ce este lung si scurt exista unul fata de celalalt

Susul si josul se intorc unul spre altul.

Extras din Daodejing

Un comentariu:

  1. Despre complementaritate poti gasi idei interesante intr/o carte de filosofia stiintei Niels Bohr (laureat Nobel pt fizica) . Cartea se numeste Fizica atomica si cunoasterea umana, edituraStiintifica 1969, pag.37. Articolul, publicat in 1938 se numeste Filozofia naturii si culturile umane.
    Conceptul de complementaritate a rezolvat celebra dilema care a provocat criza fizicii la inceputul secolului trecut / unda sau particula ?. Si una si alta. Fiecare definita numai prin cealalta.
    Eu am aplicat conceptul la binomul Stat/Drept
    si am descoperit ca nu se poate decat unul prin altul. Am scris o teza de doctorat pe tema asta. dar nu am publicat/o, subiectul fiind periculos.Si atunci si acum.

    RăspundețiȘtergere