sâmbătă, 30 mai 2009

ADEVARUL de la ALFA la OMEGA


Intru Hristos pana la capat!

Din pacate vorbim prea mult, intelectualizam prea mult, comentam prea mult, ne dam cu parerea prea mult, sfatuim prea mult, ne credem interesanti, ne credem inteligenti, ne credem intru adevar, ne credem buni , ne credem puternici, ne credem initiati, ne credem interesanti, ne credem smeriti, ne credem blanzi, ne credem intru Hristos!

Ne credem toate acestea la un loc?

Atunci nu este asa!

Unul din rezultatele care ar trebui sa iasa la suprafata in urma muncii noastre de zi cu zi intru revenirea la Hristos este blandetea.Nu vreau sa pomenesc aici de iubirea neconditionata pentru ca , din pacate, este un termen atat de uzitat incat si-a pierdut valoarea si pe langa asta , sincer, noi marea majoritate a acestei planete nici macar nu o intrezarim.Atunci aleg sa vorbesc despre blandete.Nu ca as fi un om bland sau ca am ajuns pe pozitia de unde as putea vorbi despre blandete(departe de mine), dar citind din sfintii parinti mi-am dat seama ca toti au la un loc o mare virtute si anume blandetea.

Ce valoare avem numai prin minte atata timp cat blandetea si intelegerea sunt atat de departe de noi? Ce valoare avem cand cunoastem multe lucruri dar esenta sufletului lipseste?Ce valoare avem atata timp cat ii iubim numai pe cei ce ne iubesc? Oare ii iubim si pe acestia in afara egoismului propriu? Nu este mai mare lucrarea lui Dumnezeu atunci cand ii iubim pe cei ce nu ne iubesc, pe cei ce nu ne simpatizeaza, pe cei ce nu ne apreziaza si nu ne fac cadouri?
Avem de ales intre a face pe cineva un bou sau o vaca sau a-l intelege cu adevarat, in profunzime, in esenta vietii lui mai buna sau mai rea! Tind sa cred ca atunci cand facem EFORTUL de a-l intelege si accepta pe cel din fata noastra devenim mai...blanzi.Pe cine iubesc copii? Pe oamenii blanzi!
Pe cine iubim noi atunci cand suntem nervosi , suparati, rai, nenorociti ? Pe oamenii blanzi!
Unde se vede adevarata intelepciune? In virtutea blandetii!
Imi aduc aminte de bunicul meu ce a pasit dincolo de porti in urma cu cativa ani de zile la frumoasa varsta de 102 ani, pe numele sau Alfons.Era un om bland.Nu era un initiat dar era bland.Din pacate nu am invatat multe de la el dar ceva imi ramane in suflet si imi va ramane pana la moarte - Blandetea. Cand traia, eu eram cam al dracului si iute la gura chiar cu el, un om batran.Tin minte ca se uita la mine isi facea o cruce (nu se grabea) si spunea : " Doamne Dumnezeule, Iisuse Hristoase , Maicuta Domnului! .Atat. Ma privea cu ochii blanzi si tacea.Aceasta virtute a lui a lucrat in capul meu multi ani de atunci si asta mi-a trezit semne de intrebare.Nu m-a facut un om bland, dar macar m-a facut sa ma gandesc la acest lucru din ce in ce mai des.
Am cunoscut fel si fel de oameni asa zis initiati , spun " asa zis" pentru ca in realitate ei sunt foarte departe de adevarata initiere a sufletului, care cunosc multe ce-i adevarat, spun multe lucruri care te " coafeaza " mental si te stimuleaza....dar din pacate sunt fruntasi in nevirtute.
Pleiada asta de " maestrii" spirituali dar si aviditatea oamenilor de a-si construi falsi idoli capata proportii uriase in toata lumea.Deci vina nu este numai a escrocilor spirituali ci si a oamenilor.
Si ce mi-as dori un Aivanhov pentru sufletul meu dar si pentru aceasta tara in cautare de paranormal si bizarerii.Aivanhov nu a fost un initiat pentru ca l-au facut altii ci pentru ca el a lucrat asupra sa clipa de clipa.Si stiti ce spunea : " Imitati-l pe Hristos! "
Si Hristos este intruchiparea blandetii !
" Fiti blanzi ca porumbeii si intelepti ca serpii "
Dar nu uitati ca porumbeii nu au comportament de sarpe !

Lucrul cu noi insine si corectarea patimilor nu cred ca se face din scaun, comod, la soare, in stari de bucurie si de bine.Daca lucram numai in aceste momente nu cred sa se rezolve mare lucru cu sufletul nostru.Dar cand suntem nervosi, suparati, catraniti, pusi pe scandal, pe ura, atunci cand credem ca toata lumea ne streseaza si avem tendinta de a improsca, injura, acuza,biciui si a emite judecati de valoare, atunci sa ne aducem aminte de blandete !

Un comentariu:

  1. Am postat pe forumul d-voastra ce ar trebui sa reprezinte in mod normal si nu in mod ideal cum il "ambalati" d-voastra, cuvantul si semnificatia cuvantului INITIUM .
    Cu respect.

    RăspundețiȘtergere